Hieronder wordt onze werkwijze stap voor stap beschreven en weet jij als potentiële opdrachtgever waar je aan toe bent als je een facilitaire consultant van HEYDAY Consultancy inzet binnen jouw organisatie.
- 1. Je hebt een facilitair vraagstuk.
Je bent op zoek naar verrassende inzichten. Naar een professional die jouw situatie vanuit een nieuw perspectief bekijkt. Of het nu gaat om organisatieadvies, huisvesting, het optimaliseren van werkplekken of het toekomstgericht faciliteren van je bedrijf. Helaas beschik je zelf niet over deze facilitaire en diepgaande kennis. Herkenbaar? Onze bevlogen vakmensen inspireren je om fris te durven denken en meer te durven doen.
- 2. Je neemt contact met ons op.
Je neemt contact op met HEYDAY Consultancy. Dat kan via het contactformulier op de website, door de aanvraag van een adviesgesprek of door even te bellen naar ons kantoor. Wij zorgen ervoor dat je binnen twee werkdagen een persoonlijke reactie hebt.
- 3. De match met onze consultant.
Er wordt gekeken welke consultant over de juiste kennis en ervaring beschikt en wie tijd en ruimte heeft voor deze uitvraag. Hierbij kijken we naar het specialisme dat nodig is, de sector waarbinnen jouw bedrijf werkzaam is. Maar nog veel belangrijker: wat voor type organisatie heb je en welk type consultant past hier het beste bij? Waar mogelijk en waar het van toegevoegde waarde is, kiezen we voor een combinatie van consultants, waarbij gewerkt wordt met duo’s van seniors en juniors of seniors en mediors.
- 4. We maken kennis en delen informatie.
Je maakt meteen kennis met de beoogde consultant en tijdens de kennismaking horen we graag meer over jouw vraagstuk. We delen gezamenlijk informatie om zo tot een voorstel te komen. Aangezien de consultant meteen aan tafel zit, kunnen direct de juiste vragen gesteld worden en wordt het onderliggende probleem in kaart gebracht.
- 5. Je ontvangt een plan van aanpak en een voorstel.
Je ontvangt binnen de gezamenlijk afgesproken termijn een plan van aanpak en een voorstel. In het plan van aanpak beschrijven we stapsgewijs wat onze aanpak is om jouw vraagstuk zo goed mogelijk in kaart te brengen en op te lossen. In het voorstel geven we een kostenindicatie.
- 6. Plan van aanpak gezamenlijk bespreken.
Tijdens een (fysieke) bijeenkomst wordt het plan van aanpak besproken tussen jou als klant, de desbetreffende consultant en zijn of haar manager. Het is belangrijk dat er sprake is van een persoonlijke klik tussen de klant en de consultant. We kijken hierbij of de consultant als sparringspartner kan optreden, met een oplossing voor jouw vraagstuk aan de slag kan gaan en daarnaast een kritische en frisse blik heeft, waardoor jij als klant écht geïnspireerd wordt. We doen er alles aan om de opdracht zo goed mogelijk in te vullen.
- 7. Akkoord op het voorstel.
Je tekent een contract met HEYDAY Consultancy en we bepalen de startdatum voor de consultant. We stemmen de aanpak met elkaar af, maken een overzicht van de activiteiten en stellen hiervoor een planning op.
Onze consultant(s) start(en) op de afgesproken startdatum en gaat/gaan aan de slag met het vraagstuk. Gedurende de samenwerking hebben we op verschillende niveaus overleg over de voortgang van het project. Denk aan contact met de manager van de consultant over zijn of haar ontwikkeling of over de duur en looptijd van de opdracht.
- 9. Oplossing & evaluatie.
De kwaliteit van de oplossing en de match met de consultant vormen de basis van de vertrouwensrelatie die we met je opbouwen. Tijdens de start van de opdracht houden we uiteraard vinger aan de pols of er sprake is van een goede match en een gerichte aanpak. Tussendoor peilen we een paar keer of alles goed verloopt en aan het eind van de opdracht plannen we een eindevaluatie. We leveren een hoogwaardig advies op die jouw organisatie daadwerkelijk in beweging brengt.