Wij geloven dat het vakmanschap en de energie van onze hospitality professionals bijdragen aan jouw succes. Het belang van ons mooie vak blijft alsmaar groeien. De belangrijkste les in al die jaren is dat de mens de belangrijkste factor is én blijft.
Hoe aantrekkelijk jouw entreehal en kantoor er ook uitzien en hoe perfect de guest en employee journey ook zijn bedacht, alleen met de juiste professionals komt jouw unieke karakter tot leven. In dit blog beschrijven we stap voor stap onze werkwijze om tot een perfecte hospitality oplossing te komen en weet jij als potentiële opdrachtgever waar je aan toe bent.
Stap 1: Je overweegt uitbesteding van hospitality dienstverlening
Je kunt als organisatie jouw receptie inrichten met eigen personeel en processen. Het nadeel is dat je dan een groot deel van je tijd bezig bent met de bezetting, het functioneren van de receptie en bijbehorende telefooncentrale. De dagelijkse coördinatie en het regelen van vervanging bij ziekte of verlof kan veel tijd in beslag nemen. Het uitbesteden van receptiediensten levert een organisatie complete ontzorging, continuïteit in bezetting, professionele veelzijdigheid en de juiste uitstraling op. Onderaan de streep is hospitality altijd de basis van je receptiedienst en dit is niet iets wat je er even bij doet.
Stap 2: Je neemt contact met ons op
Met hospitality kun je een optimale beleving van jouw organisatie creëren voor jouw belangrijke stakeholders. Ben je nieuwsgierig of het uitbesteden van receptiediensten een optie is voor jouw organisatie? Graag bekijken we samen met jou de mogelijkheden. Voor het uitbesteden van jouw ontvangst-, receptie- of hospitality dienstverlening ben je bij HEYDAY Hospitality aan het juiste adres. Je kunt contact met ons opnemen via het formulier op onze website, het aanvragen van een adviesgesprek of door te bellen naar ons kantoor: 040 233 28 00. Wij zorgen ervoor dat je binnen enkele werkdagen een reactie hebt.
Stap 3: We maken kennis op locatie en delen informatie
Hospitality speelt een belangrijke rol in het uitdragen van de bedrijfsidentiteit en werkcultuur. Voorwaarde om dat te bereiken is dat het hospitality team deze identiteit en cultuur zelf ook uitdraagt. Hospitality Professionals moeten daarom qua persoonlijkheid en stijl passen bij de bedrijfscultuur van de organisatie. We maken graag uitgebreid kennis bij jou op locatie en ontdekken meer over jouw uitdaging op het gebied van ontvangst, receptiedienstverlening, gastbeleving en hospitality.
Tijdens zo’n kennismaking op locatie komen de volgende vragen aan bod:
- Waar ben je precies naar op zoek?
- Wat vind je belangrijk en welke doelstellingen streef je na?
- Hoe ziet het pand en de huidige dienstverlening eruit?
- Welke zorgen heb je en tegen welke operationele uitdagingen loop je aan?
Een bezoek aan jouw locatie is een must om tot een goed voorstel te komen. Daarnaast vinden we het belangrijk om te kijken of onze culturen bij elkaar passen. Als we matchen, gaan we aan de slag met een voorstel.
Stap 4: Je ontvangt een voorstel
Na het ontvangen van je aanvraag, werken we een voorstel op maat uit die past bij jouw organisatie. In dit voorstel behandelen we uitgebreid jouw vraag en presenteren we onze oplossing, de benodigde investering en voorwaarden. We gaan over dit voorstel met je in gesprek om zeker te weten dat het aansluit bij jouw wensen. Zo weet jij precies waar jij aan toe bent.
Stap 5: Je kiest voor een samenwerking met HEYDAY Hospitality
Goed nieuws: onze samenwerking gaat van start! We bepalen samen de startdatum van onze dienstverlening. Bij de gunning van een nieuwe opdracht starten we met een kick off. Dit doen we op basis van een gedegen en bewezen implementatieplan. Het is erg belangrijk om de juiste mensen op de juiste plaats neer te zetten om hospitality tot zijn recht te laten komen. Niet voor niets gaan wij in het geval van een nieuwe opdracht bij HEYDAY Hospitality uit van een implementatietijd van 10 tot 12 weken.
De reden hiervoor is dat we eerst een hospitality scan uitvoeren naar hoe het bedrijf precies in elkaar steekt. Wat is het gewenste imago? Hoe zit het met de identiteit en bedrijfscultuur? Daar richten we vervolgens een team helemaal op in. Is de organisatie internationaal van aard en is Engels de voertaal op de werkvloer? Dan zullen wij om te beginnen doelgericht op zoek gaan naar Hospitality Professionals die vloeiend Engels spreken, om maar een voorbeeld te noemen. Het samenstellen van een team met Hospitality Professionals die perfect matchen met de organisatie is een waardevol onderdeel van ons gedachtegoed.
Stap 6: Je ontmoet jouw Business Coördinator
Een Business Coördinator van HEYDAY Hospitality wordt jouw aanspreekpunt. Deze professional stuurt het team aan, regelt gegarandeerd vervanging bij ziekte of verlof en coacht de Hospitality Professionals, zodat jij er geen omkijken naar hebt. Bovendien zet onze business coördinator de stap naar voren om de receptiedienstverlening door te ontwikkelen, aan te haken bij andere facilitaire diensten en in te spelen op trends en ontwikkelingen in de markt. Op deze manier heb jij jouw handen vrij.
Stap 7: We ontwikkelen en innoveren continu door
Alle bezoekers, klanten, medewerkers en leveranciers blij maken, daar draait onze dienstverlening om. De door HEYDAY Hospitality ontwikkelde methode ‘Continu Verbeteren & Innoveren’ is een procescyclus waarin we verbeteringen vastleggen en toepassen om onze dienstverlening doorlopend naar een hoger niveau te tillen. Hierdoor zorgen we voor een soepele, hospitality-minded ontvangst én vertrek die aansluit bij de laatste ontwikkelingen.
Voor de start van onze dienstverlening stellen wij een Hospitality Handboek op. In dit handboek duiden we de invloed van onze Hospitality Professionals en bepalen we samen welke instrumenten zij hebben om de gewenste sfeer bij jullie organisatie te creëren. Ook leggen we extra nadruk op de processen en protocollen die van belang zijn bij de ontvangst en het doorverwijzen van bezoekers. Onze Hospitality Professionals houden hun leerpunten zelf bij in een eigen verbeterboek. Daarnaast evalueren zij periodiek binnen het team en met hun leidinggevende van HEYDAY Hospitality.
Stap 8: We investeren in onze samenwerking
Wij bouwen een partnerschip op basis van oprechte aandacht en voelen ons als partner eigenaar van het gezamenlijk succes. Als verlengstuk van jouw organisatie is het onze verantwoordelijkheid dat de dienstverlening meebeweegt op een veranderende vraag of behoefte. We leven ons in, verbinden ons met jullie organisatie en bouwen samen aan een vertrouwensrelatie. Zo kunnen we meeveren, regisseren en proactief inspelen op jullie behoeften.
Wat kunnen we voor jou betekenen?
Hospitality kan de organisatie als geheel een boost geven, zowel naar buiten toe als intern. Prospects en sollicitanten zeggen eerder ‘ja’ tegen jouw organisatie, klanten zijn loyaler en gunnen je eerder opdrachten. Tegelijkertijd creëer je met goede hospitality meer loyaliteit, teamspirit, productiviteit en kwaliteit binnen jouw eigen organisatie.
Om dat te bereiken is het wel noodzakelijk dat hospitality naadloos aansluit bij de organisatie. Je hebt Hospitality Professionals nodig die de skills, ervaring en persoonlijkheid hebben die past bij hun veelzijdige en complexe functie. Ook moeten ze passen bij de bedrijfscultuur én bij de fysieke en sociale omgeving van het bedrijf.
Een investering in hospitality kan zichzelf snel terugverdienen. Wel is het zaak om ook de juiste voorwaarden te scheppen. Zorg ervoor dat de hospitality in lijn is met de branding, dat deze past bij de bedrijfscultuur en omgeving, maar bovenal dat je de juiste Hospitality Professionals op de juiste plek neerzet.
Hospitality brengt jouw bedrijf tot leven. Wij geloven dat het vakmanschap en de energie van onze hospitality professionals bijdragen aan jouw succes. Nieuwsgierig wat HEYDAY Hospitality voor jou kan betekenen? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie en dan helpen we jouw organisatie een stap vooruit.