Romy van der Putten werkt als Office Host bij HEYDAY Hospitality op het hoofdkantoor van HEYDAY in Eindhoven. Door haar hospitality skills en organisatorische vaardigheden loopt alles daar op rolletjes. “Ik ben echt een duizendpoot. Laat mij dingen regelen en ik ben blij.”
Wat doe je bij HEYDAY Hospitality?
“Na een studie Toerisme & Recreatie ben ik via een kledingwinkel, hostessenwerk en andere receptionistefuncties gestart bij HEYDAY Hospitality. Toevallig is het hoofdkantoor van HEYDAY mijn vaste plek. In mijn rol als Office Host ben ik een soort host, directiesecretaresse en servicepointmedewerker in één. Dit maakt mijn job super afwisselend. Mijn taken lopen enorm uiteen: van het verwelkomen van bezoek en het beantwoorden van de telefoon tot het organiseren van evenementen en het afhandelen van storingen.”
Hoe ziet je werkdag eruit?
“Eerlijk gezegd is daar geen pijl op te trekken: het is enorm divers. Onze receptie is het hart van de organisatie, waar alles samen komt. Ik leg bezoekers in de watten, stuur leveranciers aan, bestel kantoorartikelen en beheer de agenda van het volledige directieteam. Daarnaast komen er gelukkig steeds meer collega’s weer naar kantoor, waardoor ook het aantal ad-hoc verzoeken toeneemt. Dat kan weleens wat hectisch zijn, maar dat vind ik alleen maar prettig. Of mijn rol is veranderd door corona? Ik vind van wel. En gelukkig is het er alleen maar leuker op worden. Een bezoek aan kantoor is een uitje geworden en het is mijn taak om dit uitje zo prettig mogelijk te maken.”
Wat maakt je werk zo leuk?
“Ik geloof dat je als hospitality professional écht het verschil kunt maken. Voor iedereen die je op een dag tegenkomt. Bijvoorbeeld een bezoeker: je kunt iemand zich welkom laten voelen en waarschuwen voor een file bij vertrek. Of een medewerker helpen die ergens tegenaan loopt. En wat is er nu leuker dan andere mensen blij maken? En door mijn werk bij HEYDAY kom ik elke dag nieuwe mensen tegen, die ik kan ontzorgen en blij maken.”
Wat betekent vakmanschap in hospitality voor jou?
“Ik vind oprecht dat niet iedereen dit vak kan uitoefenen, net als in de horeca. Als je in een restaurant gaat eten, wil je als gast opgemerkt worden en niet de aandacht hoeven trekken. Je hebt een fijne avond als het personeel opmerkt wat jij nodig hebt, zonder dat je er zelf om hoeft te vragen. Het is een vak apart om iemand zich welkom te laten voelen. Dit zit in kleine dingen: ik sla bijvoorbeeld automatisch op hoe iemand zijn of haar koffie drinkt. Dat lijkt onbelangrijk, maar voor een terugkerende gast is dit een teken dat hij of zij gezien wordt. Het gaat in mijn ogen om het maken van contact. Ik doe dit door persoonlijke voorkeuren te herkennen en te onthouden.”
Wat is het mooiste compliment dat je hebt gekregen?
“Ik voel me oprecht enorm gewaardeerd bij HEYDAY. Ik krijg alle ruimte om initiatief te tonen en dingen op mijn manier aan te pakken. Ik merk dat mijn inzet en de stappen die ik zet, enorm worden gewaardeerd. Gelukkig hoef ik daar niet veel moeite voor te doen, het zit in mijn natuur. Zo lang ik dingen kan regelen, ben ik blij.”
Wil je ook werken bij HEYDAY Hospitality? Bekijk hier onze vacatures.