Ruim een jaar geleden is het Mission Zero-project afgetrapt door RWE. Het doel: het voorkomen van elk ongeval op de terreinen van RWE. Om medewerkers hierin te faciliteren, zijn de 12 Life Saving Rules opgesteld. Het project Mission Zero brengt deze Life Saving Rules onder de aandacht en geeft handvatten om veilig te kunnen werken en anderen aan te spreken op veilig gedrag.
Een belangrijke onderdeel van de campagne is om deze regels bij elke medewerker van RWE kenbaar te maken en het gesprek aan te gaan. “Hoe kun je dit nou beter doen dan tijdens een kopje koffie? Daarom vind je de 12 Life Saving Rules terug op elk kopje koffie, cappuccino of thee die op het terrein van RWE wordt gedronken,” legt Henry Kuipers uit. “Als facilitair partner is het ons doel om bij te dragen aan de organisatiedoelen van RWE, dus schenken we graag aandacht aan het veiligheidsprogramma via onze dienstverlening. In samenwerking met onze partner Maas Koffie hebben we 1.200.000 bekertjes ontworpen en laten bedrukken.”
Ludo Kroon, project manager Mission Zero: “In samenwerking met onze partner HEYDAY, hebben wij de Mission Zero koffiebekers ontwikkeld. Met deze bekers willen we onze medewerkers uitnodigen steeds de discussie te blijven voeren en aandacht blijven vragen voor de Life Saving Rules. Iedere beker heeft één van de Life Saving Rules én de bijbehorende tekst in 3 talen zodat ook onze contractors en bezoekers mee kunnen praten over onze Life Saving Rules.” De eerste beker is inmiddels door Marinus Tabak, plant manager Eemshaven, in gebruik genomen, de overige locaties zullen binnenkort volgen.
De samenwerking
HEYDAY is sinds 2016 verantwoordelijk voor de facilitaire dienstverlening op de kantoor- en productielocaties van RWE. Het gaat daarbij om de locaties Geertruidenberg, Maasbracht, Moerdijk, Swentibold (Geleen) en Eemshaven. Denk hierbij aan grote energie centrales (gas en kolen gestookt), windparken en een waterkrachtcentrale. Veiligheid is de belangrijkste pijler van de samenwerking.