Door het afnemen van integrale facilitaire dienstverlening wil SABIC de kwaliteit van de dienstverlening optimaliseren en kostenbesparingen realiseren. Hierdoor kan het management van SABIC zich richten op de core business, waardoor op alle vlakken sprake is van een kwaliteitsverbetering.
De samenwerking omvat alle facilitaire soft services op de site. De hard services blijven vooralsnog in eigen beheer. HEYDAY Integrated is verantwoordelijk voor onder meer catering, receptie, telefonie, security services, schoonmaak, terrein- en tuinonderhoud, repro en archivering en handyman-diensten. Naast doelstellingen voor het realiseren van verdere kostenbesparingen en kwaliteitsverbetering biedt het contract veel ruimte voor het ontwikkelen van innovatieve oplossingen.
Na een intensief aanbestedingstraject, onder begeleiding van FGB Facility Group, kwam HEYDAY Integrated als winnaar uit de bus. De gezamenlijke ambitie op het gebied van veiligheid en de open communicatie bracht de partijen samen.
Erik Koeman, Senior Manager Procurement Europe bij SABIC: “Wij willen ons focussen op onze core business en de primaire processen. Het is een strategische keuze om de aansturing van ondersteunende diensten uit te besteden aan een professionele partij. HEYDAY Integrated kwam uit de tender naar voren als de beste marktpartij om onze facilitaire dienstverlening over te nemen en verder te optimaliseren.”
Roeland van Roy, directeur HEYDAY Integrated: “HEYDAY Integrated is onafhankelijk in de keuze van haar toeleveranciers. Door deze unieke positie hebben we voor SABIC een maatwerkoplossing ontwikkeld waarbinnen we de beste specialisten uit de markt als één bedrijf hebben samengebracht.”