Jan-Willem Sniekers begon als stagiaire bij HEYDAY en is nu onderdeel van het Leadership Team: “De liefde voor het facilitaire vak verbindt HEYDAY’ers, maar ieder op zijn eigen manier. Dat is voor mij de kracht van HEYDAY.” Ontdek 20 jaar HEYDAY door de ogen van Jan-Willem.
Wie ben je en wat is jouw rol bij HEYDAY?
“Ik ben Jan-Willem Sniekers, 37 jaar en woonachtig in Grathem: een pittoresk dorpje in Midden-Limburg. In 2007 maakte ik tijdens mijn opleiding kennis met Arcadis Aqumen Facility Management, het voormalige HEYDAY. Na mijn opleiding ben ik blijven ‘plakken’. In de periode die volgde heb ik allerlei verschillende functies ingevuld, zowel in de operatie als op diverse stafafdelingen. In de eerste fase lag mijn focus op verbetermanagement, KPI’s en processen, later op commerciële trajecten. Sinds 2019 ben ik onderdeel van het HEYDAY Leadership Team als Manager Strategy Office, de mooiste rol tot nu toe. Vanuit dit team geven we invulling aan activiteiten en vraagstukken op het gebied van business consultancy, marketing, proposities, portfolio, strategievorming en overnames.”
Grenzen verleggen voor klanten van HEYDAY: hoe doe jij dat?
"Ik vind het een bijzondere periode om te werken in facility management. De relevantie van facilitaire dienstverlening groeit in toenemende mate en tempo door ontwikkelingen en vraagstukken in de wereld om ons heen. Bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid, arbeidsmarkt, werkgeverschap en maatschappelijke zingeving. Als HEYDAY stellen we onze proposities en dienstverlening continu bij om deze facilitaire relevantie te maximaliseren. Ons Strategy Office speelt hierin een belangrijke rol. Op deze manier draag ik mijn steentje bij aan het verleggen van grenzen voor onze klanten en laten wij organisaties en mensen groeien.”
Wat maakt HEYDAY dé pionier in integrale facilitaire dienstverlening?
“Ik vind het bijzonder dat HEYDAY het integrated facility management-model naar Nederland bracht. Het is spannend om iets nieuws te introduceren en uit te proberen. Dat gaat soms met vallen en opstaan, maar geeft vooral veel energie. Inmiddels zijn we twintig jaar verder en in een continu proces van herijking ontwikkelen we onze dienstverlening nog steeds door. Dat vind ik pas echt pionieren. We gaan namelijk echt een stap verder en willen de toekomst van facility management uitvinden.”
Welke gebeurtenis bij HEYDAY is je in het bijzonder bijgebleven?
“Voor mij persoonlijk zijn de afgelopen 15 jaar voorbij gevlogen. Ik vind de ontwikkeling van Arcadis Aqumen naar HEYDAY erg indrukwekkend. Wat begon als IFM-bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot een organisatie met 700 medewerkers met verschillende specialismen: naast integrated facility management hebben we ook een leidende positie in de markt voor hospitality, interim en consultancy dienstverlening. Iedereen heeft in die twintig jaar op zijn eigen wijze een bijdrage geleverd aan het HEYDAY van nu: van directie en facilitair coördinatoren tot huismeesters en iedereen daartussenin. Om succesvol te worden en te blijven is onderlinge verbinding en plezier cruciaal. Personeelsfeesten, sponsorprojecten en ski-uitstapjes zijn enkele gebeurtenissen die mij in het bijzonder bijblijven.”
Wat typeert een HEYDAY’er?
“Wat iedereen bij HEYDAY verbindt is de passie en liefde voor het vak, de bereidheid om zijn of haar net uit te steken, de authenticiteit en persoonlijkheid waarmee een HEYDAY’er elke dag zijn werk uitvoert. Iedereen is daarin weer net een tikkeltje anders en het mooie daarvan vind ik dat verschillende mensen verschillende inzichten en ideeën hebben. Voor mij is dat de kracht van HEYDAY en haar voorgangers!”