Eerst een stapje terug, want Sarah werkt al 12 jaar bij HEYDAY in verschillende rollen. “Ik ben het facilitaire werkveld ingerold als coördinator. In deze functie heb ik veel geleerd over de operatie, wat nu nog steeds goed van pas komt. Vervolgens ben ik de commerciële kant opgegaan als business development consultant. Ik ontwikkelde nieuwe oplossingen én keek wat er beter of slimmer kon voor bestaande opdrachtgevers, met oog voor hun strategische doelstellingen.”
De organen, het hart en de longen van een gebouw
“De ervaring die ik heb opgedaan in mijn vorige rollen kan ik goed gebruiken in mijn huidige functie als klantmanager. Zo ligt bijvoorbeeld bij kantooromgevingen de focus vaak bij de mens, maar ik heb ook geleerd dat het beheer en onderhoud ontzettend belangrijk zijn. De technische kant van het gebouw zijn de organen, het hart en de longen. Zonder dit kan een gebouw niet staan.”
Klantbeleving
“Waar ik blij van word? Wanneer wij mensen raken met onze dienstverlening, bijvoorbeeld op het gebied van hospitality of innovatie. We zijn dag in, dag uit bezig om de klantbeleving zo goed mogelijk neer te zetten. Samen met de klant bepalen we de strategische doelen. Het is aan ons om dit zo goed mogelijk in te richten en continu te blijven verbeteren.”
Samen groeien en krimpen
“Ik wil graag meer leveren dan het contract dat op tafel ligt. Om dit te bereiken, blijf ik altijd het gesprek met mijn opdrachtgever aan gaan. Zo laat je zien dat je de dienstverlening echt verder wil brengen. Bij een langdurige samenwerking moet je elkaar blijven versterken. Dat betekent ook dat er misschien momenten zijn dat je even wat minder moet doen, omdat je moet afschalen. Dat hoort erbij: samen met elkaar groeien en krimpen, dat is wel waar het om draait.”
Kruisbestuiving
“Juist omdat we als HEYDAY bij zoveel verschillende opdrachtgevers actief zijn, kunnen we enorm veel van elkaar leren. Ook onderling zijn we veel in gesprek met elkaar. Bij HEYDAY Integrated werken we met vaste klantteams op locatie, maar de uitdagingen die we tegenkomen spelen ook vaak op andere plekken. Deze ervaringen delen we onderling, door de juiste mensen aan elkaar te verbinden en zo de beste oplossing voor onze opdrachtgevers te vinden.”
Gelukkige mensen maken het verschil
“Maar het gesprek aangaan, is niet alleen met de klant of tussen de verschillende klantteams. Ik doe dit ook met mijn team. Deze gesprekken gaan natuurlijk over hoe we de klant het beste kunnen helpen, maar ook over hun eigen werkgeluk. Het klinkt natuurlijk heel cliché, maar als onze mensen gelukkig zijn, gaan ze echt het verschil maken voor onze klanten. Dus dan wil je ook weten of ze lekker in hun vel zitten, de juiste plek zitten of juist een volgende stap willen maken. Want met onze mensen begint de dienstverlening voor onze klanten.”
“En iedereen wordt van iets anders gelukkig. Doorgroeien is zeker niet de standaard. Het kan ook goed zijn dat iemand fantastisch op zijn plek zit, ontzettend houdt van relaties opbouwen in dezelfde omgeving en daar de komende 10 jaar wil blijven. Maar alleen door hierover te praten, weet je waar iemand behoefte aan heeft. Wat ik wel belangrijk vind, is dat we altijd blijven door ontwikkelen op professioneel niveau.”
Wat dat betreft ben ik een labrador
“Naast mijn werk als klantmanager, houd ik me ook bezig met het opleidingsprogramma binnen HEYDAY en ons interne cultuurprogramma. Want ik zie hoe we dingen nog beter kunnen doen en dan wil ik daar ook graag aan bijdragen. Ik ben wat dat betreft ook wel een beetje een labrador. Als ik eenmaal ergens voor ga, dan wil ik ook alles uitpluizen en onderzoeken hoe we dit kunnen gaan oplossen.”
Meer weten over HEYDAY Integrated? Of ben je enthousiast om bij ons aan de slag te gaan? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.