Lisa Tromp is nog geen jaar geleden afgestudeerd aan de hbo-opleiding facility management en sindsdien werkzaam bij HEYDAY Interim. In dit interview vertelt zij onder andere waarom zij voor het facilitaire vak gekozen heeft en op welke manier zij hier een creatieve draai aangeeft.
Stond te springen om aan de slag te gaan
“Drie weken na mijn afstuderen, ben ik bij HEYDAY Interim gestart. Ik stond echt te springen om na mijn studie aan de slag te gaan en was ontzettend blij met deze kans! Ik wilde graag bij verschillende bedrijven aan de slag, om in een korte tijd veel ervaring op te doen en deze functie is precies wat ik zocht. Aan het einde van het gesprek werd mij het traineeship aangeboden, zodat ik leren en werken kon combineren. Dat sprak mij meteen aan en toen tikte het helemaal al mijn boxen aan.”
Een creatieve draai aan het facilitaire vak
“Ik vind het facilitaire vak superafwisselend en heel breed. Ik vind het vooral fijn dat ik ervoor kan zorgen dat anderen hun werk beter kunnen uitvoeren. In mijn laatste studiejaar deed ik een aantal praktijkopdrachten. Hier kon ik mijn creatieve draai aangeven door het maken van moodboards en daar werd de opdrachtgever erg enthousiast van. Zo kon ik de klant goed helpen en haalde ik er tegelijkertijd veel energie uit.”
Meedenken met verschillende projecten
“Mijn eerste werkervaring via HEYDAY Interim was bij Samsung als servicedeskmedewerker. In deze functie was ik samen met mijn facilitaire collega’s het eerst e aanspreekpunt voor de schoonmaak, catering, beveiliging en andere leveranciers in de facilitaire keten. Ook mocht ik helpen met de organisatie van evenementen en heb ik een eigen project gedaan door een kerstgeschenkenportaal in elkaar te zetten en vorm te geven. Samsung is een bedrijf dat altijd in beweging is, dus de vaart zat er lekker in. Het leukste vond ik dat ik bij verschillende projecten mee mocht denken, zoals bij de inzet van herbruikbare bekers op kantoor. Ik had een breed takenpakket en was er dus niet alleen om meldingen door te geven. Dit zorgde voor een goede basis voor mijn volgende klus.”
Aanspreekpunt voor van alles
“Mijn huidige opdracht is bij NetApp, een groot internationaal IT-bedrijf. Ik was daar als facilitair manager verantwoordelijk voor alles dat betrekking heeft op de soft services binnen het gebouw. Ik moest ervoor zorgen dat al het onderhoud in het gebouw op orde was en ingepland werd. Ik was ook het eerste aanspreekpunt voor de receptie en de handyman. Elke maand mocht ik een event in het kantoor organiseren om de medewerkers samen te brengen. Onze taak vanuit FM was om de beleving van de medewerkers te verbeteren en ze naar het kantoor te laten komen. Eigen initiatief werd hierbij erg gewaardeerd. Er was bijvoorbeeld geen catering binnen het bedrijf, maar ik mocht wel andere leuke dingen organiseren, zoals ontbijtsessies. Het was een leuke afwisselende functie.”
Medewerkers op een leuke manier verrassen
“Als interimmer zoek ik graag de afwisseling binnen de functies op en ben ik ontzettend graag bezig. Ik wil nieuwe dingen leren en mezelf verder ontwikkelen. Ik wil de opdrachtgever ook echt helpen door proactief aan de slag te gaan en nieuwe projecten op te zetten. Daar geef ik graag mijn eigen creatieve draai aan om zo voor de medewerkers extra waarde te creëren op kantoor. Voor elk maandelijks event maak ik bijvoorbeeld een moodboard met een plan van aanpak. Dit helpt enorm in de efficiency en zorgt voor een gestructureerde aanpak.”
Wees altijd nieuwsgierig
“Mijn tip aan andere interimmers is dat het goed is dat je leergierig bent en open staat om continu te leren. Elk bedrijf werkt op een andere manier. De twee opdrachten die ik tot nu toe gedaan heb, waren totaal andere werelden met een ander cultuur en andere behoeften. Hiertussen moet je snel kunnen schakelen. Je moet continu kijken hoe je de opdrachtgever beter kan helpen en de facilitaire dienstverlening verder kunt optimaliseren.”
Wil jij ook aan de slag als Interim Facility Manager?
Bekijk dan onze vacatures: