HEYDAY - Nieuws

HEY.FM #6: De inzet van innovatie binnen FM

Geschreven door Anne Roos Elliott | Jun 18, 2024 7:24:06 AM

Tijdens deze zesde podcast gaan wij in gesprek met Max de Kinderen, Management Solutions Specialist, en Edwin de Vries, Klantmanager en Innovatieambassadeur bij HEYDAY. Zij praten over de inzet van innovatie binnen de facilitaire dienstverlening en de trends en ontwikkelingen op dit gebied. 

 

Innovatie hoeft niet moeilijk te zijn
Door continu te investeren in innovatieve oplossingen, kunnen facilitaire managers proactief inspelen op veranderende behoeften en verwachtingen van organisaties en hun medewerkers. Maar wat is nou precies innovatie? Max: “Het is een breed begrip dat meerdere goede antwoorden heeft. Ik geloof dat innovatie gecreëerd wordt door verbinding. Het gaat om het samenvoegen van twee dingen die al bestaan. Door het ergens anders te plaatsen, zodat het daar van toegevoegde waarde is. Het is dus eigenlijk al een innovatie als je exact hetgeen doet alleen dan op een andere plek.” Edwin vult aan: “Het hoeft dus niet moeilijk te zijn. Het betekent het bij elkaar brengen van simpele oplossingen die samen iets fantastisch maken.”

Uitdagingen op het gebied van innovatie
Edwin vertelt verder over diverse uitdagingen waar ze tegenaan lopen bij innovaties: “Om duidelijk te maken dat je wilt innoveren en dus een stap wil maken, is er een investering nodig in tijd of geld. Je bent er vrijwel zeker van dat het een goed resultaat gaat opleveren, maar je kunt het niet 100% garanderen. Daarom moet je samen met de klant op ontdekking gaan waar je draagvlak voor nodig hebt. Om bijvoorbeeld de stroom afval op een innovatieve manier te verminderen, moet de eindgebruiker hierin meegaan en het begrijpen, anders kun je het doel niet bereiken.” 

Nieuwsgierig geworden? Luister hier de podcast!

Op de foto (v.l.n.r.): Max de Kinderen, Floor Holland en Edwin de Vries.