Voor Remeha waren er meerdere aanleidingen om op zoek te gaan naar een partner met facilitaire expertise. Judith van Leeuwen, business development consultant bij HEYDAY: “Remeha heeft mooie ambities: ze willen de employer én business partner of choice zijn in hun branche en zien de toegevoegde waarde van facilitaire dienstverlening, huisvesting en hospitality op dit vlak. We raakten in elkaar in gesprek vanwege een receptie- en cateringvraagstuk, maar ze wilden ook aan de slag met het creëren van een flexibele en toekomstbestendige werkomgeving die past bij Remeha nu én in de toekomst. Hun kantoren moeten hét visitekaartje van het bedrijf vormen, zodat het bijdraagt aan het imago en de positionering van Remeha als serviceorganisatie.”
Hospitality
Eén van de operationele uitdagingen waar Remeha mee te maken had, was de continuïteit in bezetting van de receptie en het hospitality team. Vaak kwamen die taken bij medewerkers terecht die andere verantwoordelijkheden hebben. “Dat kan een keer voorkomen, maar het is niet wenselijk voor de organisatie als dit keer op keer het geval is,” licht Judith toe. “HEYDAY Hospitality heeft deze dienstverlening van A tot Z overgenomen en ontzorgt Remeha volledig. Sinds de start zijn we bezig met het inventariseren van de guest- en employee journey en brengen we de dienstverlening naar een hoger niveau. Het resultaat: een servicegerichte en gastvrije dienstverlening én geen zorgen over de bezetting.” Onderdeel van de hospitality dienstverlening is de inzet van HEYDAY’s Receptie op Afstand voor de kantoren van Remeha in Delft. “In Delft huisvest Remeha in een bedrijfsverzamelpand met een gedeelde receptiebalie. Bezoekers van Remeha staan via het systeem in contact met professionals van HEYDAY in Apeldoorn. Zo krijgt iedereen een warm Remeha-welkom.”
Toekomstige werkomgeving
Uit de gesprekken bleek dat Remeha ook de wens had om de volledige facilitaire dienstverlening te professionaliseren. “Bij Remeha ligt de verantwoordelijkheid voor de facilitaire diensten bij HR. Zij willen de beste werkomgeving voor haar medewerkers faciliteren, maar merken dat FM een ander vakgebied is,” vertelt Judith. “Volgens onze beproefde ‘Future Workspace’-aanpak heeft een consultant van HEYDAY Remeha geholpen bij het ontwikkelen van een facilitaire visie en bijbehorend serviceconcept die past bij hun hybride manier van werken. Vanaf november 2023 regisseren we de volledige facilitaire dienstverlening van Remeha. We nemen alle facilitaire contracten over en sturen alle diensten en leveranciers aan.”
Over Remeha
Remeha is een toonaangevend internationaal merk voor binnenklimaatoplossingen. Al sinds 1935 levert Remeha slimme, impactvolle en efficiënte oplossingen voor verwarming, koeling en warm water voor zowel woningen als utiliteitsgebouwen. Met hun innovaties anticipeert Remeha op de comfortwensen van morgen en bieden ze klanten een efficiënt en duurzaam comfort. Remeha maakt een duurzaam binnenklimaat voor iedereen mogelijk.
Met ruim 500 medewerkers geeft Remeha op eigentijdse wijze invulling aan ontwikkeling, productie en marktbenadering, waarmee zij in Nederland én in Europa is uitgegroeid tot een vooraanstaande fabrikant. Remeha is één van de voornaamste merken binnen BDR Thermea Group, een internationaal toonaangevende producent en distributeur van innovatieve verwarmingssystemen, warmwatersystemen en aanverwante diensten. Het hoofdkantoor is gevestigd in Apeldoorn.