Sjef den Dekker is sinds 2009 werkzaam bij HEYDAY, toen hij startte nog Arcadis Aqumen Facility Management en later AAFM Facility Management. Hij loopt dus al een tijdje mee, heeft veel veranderingen meegemaakt en weet waar hij het over heeft.
Op dit moment is hij in de rol van Facility Manager actief als eerste aanspreekpunt voor technische en facilitaire zaken voor DSM-locaties in Heerlen en Sittard. “Ik ben verantwoordelijk voor alle soft services, het technische deel wordt opgepakt door collega’s, maar gebruikers kunnen wel met alles bij mij terecht.”
Welke verandering merk je binnen HEYDAY?
“Ik voel dat HEYDAY veel waarde hecht aan de juiste persoon op de juiste plek. Er zijn wat wisselingen in ons team geweest, waardoor we nu de juiste kennis en kunde aan boord hebben en de taken beter zijn verdeeld. Er heerst echt vakmanschap binnen het team, we weten elkaar te versterken en hebben het mandaat gekregen om zaken snel op te kunnen pakken. We worden hierin bijgestaan door onze collega’s uit de centrale organisatie waar nodig. We komen na wat we beloven en zijn vrij om proactief te handelen in het belang van onze opdrachtgevers. Onze kernwaarde ‘aan staan’ wordt zo echt in de praktijk gebracht.”
Hoe zie je dit terug in jouw werk bij DSM?
“Sinds 2011 ben ik in verschillende rollen actief voor DSM, hierdoor ken ik de DSM-organisatie goed, weet ik wat er speelt en heb ik niet alleen de veranderingen binnen HEYDAY meegekregen maar ook binnen DSM. Ik merk dat we sinds een jaar tot anderhalf jaar op een andere manier met elkaar samenwerken; ons huidige management is makkelijk benaderbaar, waardoor we ook gemakkelijker communiceren met het demand management van DSM. De basis waarop we samenwerken is anders, dit is een enorme winst.”
Hoe gaat dit in de praktijk?
“Sinds 1 januari 2020 is DSM gestart met het opzetten van een Center of Expertise op het gebied van facility management en vastgoed, zij noemen dit ‘Housing’. Nu we een aantal maanden onderweg zijn, weten we wat we hierin aan elkaar hebben en trekken echt als partners op. We dagen elkaar uit om continu te blijven verbeteren. Wij proberen DSM te blijven verrassen, door hun strategische doelstellingen als uitgangspunt te nemen en daarin voorop te lopen.”
Heb je hier voorbeelden van?
“Veiligheid is voor DSM enorm belangrijk en zal alleen maar belangrijker worden. Sinds een half jaar heeft DSM haar Life Saving Rules geüpdatet, waar wij ook direct gehoor aan geven. Het bespreken van deze Life Saving Rules is een vast onderdeel geworden van onze overleggen met het demand team, ons eigen team en met onze leveranciers. Bovendien hebben we de wijzigingen doorgevoerd in de procedures rondom werkvergunningen en houden hier nauw toezicht op.”
“Als DSM iets belangrijk vindt, kijken wij hoe we dit tot in detail kunnen doorvoeren in heel onze dienstverlening. DSM heeft bijvoorbeeld een ‘no knife policy’ geïntroduceerd, omdat er veel kleine incidenten waren met mensen die zich aan een schaar bezeerden. Dit zijn ze op dit moment nog op de locaties van DSM aan het uitrollen, maar in onze dienstverlening vind je al nergens meer een schaar. Zo proberen wij in alles wat wij doen het goede voorbeeld te geven en het voortouw te nemen.”
Wat bevalt je het meest bij HEYDAY?
“HEYDAY is een ontzettend leuk bedrijf om voor te werken, omdat iedereen bereid is te helpen om in je kracht te komen én te blijven. De managementstijl die we nu hebben binnen HEYDAY past hier goed bij. Ik voel me vrij in wat ik mag doen en mag zeggen, krijg volledig het vertrouwen en mijn mening wordt gehoord en gewaardeerd. Bovendien heb ik hele fijne collega’s; een HEYDAY’er is echt een bepaald type mens.”
Wil je ook werken bij HEYDAY? Bekijk hier onze vacatures.