Facility management neemt een steeds belangrijkere rol in in de vastgoedketen, omdat eindgebruikers steeds meer verwachten en ook eisen op het gebied van soft services. Het belang van het centraal zetten van de gebruiker in je strategie en een goede organisatie van de facilities groeit. Het gevolg is dat de keten verschuift, omdat facility management steeds eerder in de keten betrokken wordt.
Van origine is de vastgoedketen versnipperd, omdat veel vastgoedeigenaren meerdere partijen inhuren voor de verschillende services en faciliteiten. Hierdoor is het lastig om in het belang van de gebruiker te handelen. Iedere extra schakel zal niet met een helikopterview naar het totaalplaatje kijken, maar puur naar zijn eigen activiteiten.
Om in te spelen op de verschuiving in de keten en de toenemende eisen van eindgebruikers is het slim om op zoek te gaan naar partijen die meekunnen in deze verandering. Partijen die de totale keten integraal benaderen, de keten laten samenwerken en die het DNA van facility management vertalen naar de vastgoedwereld. Dit resulteert namelijk in tevreden eindgebruikers die verzekert zijn van een optimale dienstverlening. En door de integrale aansturing van je panden kun jij er meer rendement uithalen.
De visie van HEYDAY op strategisch vastgoedmanagement
Het integraal benaderen van je portefeuille en je panden is volgens ons ook de meest effectieve manier om het rendement van je vastgoed te maximaliseren. De juiste strategie begint in onze ogen bij het waarom. Waarom heb je het pand in je portefeuille en waarom staat het pand in die omgeving? Vervolgens duik je er dieper in: wat is de toegevoegde waarde van het pand voor de gebruikers en welke doelgroepen wil je met het pand aantrekken? Door op deze manier naar je panden te kijken, haal je er het maximale uit. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de gebruikers.
Belangrijke variabelen in strategisch vastgoedmanagement zijn volgens ons niet zozeer vierkante meters en kosten, maar juist de omgeving en locatie, de doelgroepen, het doel van je pand(en) en de footprint in de omgeving. Zet de gebruiker centraal, want hospitality is het belang inzien en voelen dat een ander belang belangrijker is dan je eigen belang en dat dit uiteindelijk in je eigen belang is.
Hoe HEYDAY kan helpen
HEYDAY staat bekend als verbinder en regisseur met focus op mensen, innovatie en duurzaamheid. We kunnen je op verschillende manieren helpen om de juiste invulling aan strategisch vastgoedmanagement te geven en het maximale rendement uit je panden te halen.
- Het vertalen van de ‘why’ naar een passende oplossing: Door onze kennis en ervaring kunnen we je helpen om de belangrijke waarom-vraag te beantwoorden en dit antwoord te vertalen naar een passend service concept dat aansluit bij zowel het belang van de gebruikers als jouw eigen belang.
- Ondersteunen bij het bouwen en exploiteren van communities: Gedurende het hele project — van ontwikkeling tot exploitatie — kunnen we ondersteunen bij het bouwen van communities en het exploiteren daarvan. Het zit in ons DNA om de gebruiker centraal te stellen door te denken vanuit customer journeys en de match te maken met passende soft services.
- Een maatwerk strategie: Elk pand is uniek en verdient in onze ogen een eigen uitstraling. Dat bereik je niet door overal een standaard formule toe te passen. Door een maatwerk strategie voor elk pand te ontwikkelen, zorgen we ervoor dat het DNA van gebruikers, van het project en van jou als belegger erin terugkomt. We bepalen per pand wat de beste formule is om het optimaal te laten renderen.
- Verschillende partijen laten samenwerken als één bedrijf: Door onze onafhankelijke positie en een breed en veelzijdig netwerk van meer dan 1500 partners selecteren we de partijen die aansluiten bij de wensen en behoeften van eindgebruikers en daarmee bijdragen aan een hoger rendement. Geen versnipperde keten — we laten de beste specialisten uit de markt samenwerken als één bedrijf.
Benader vastgoedmanagement integraal en haal meer rendement uit je panden
Waarom heb je het pand in je portefeuille? Waarom staat het pand in die specifieke omgeving? Wat is de toegevoegde waarde van het pand voor de gebruikers? En welke doelgroepen wil je met het pand gaan benaderen? Onze specialisten helpen je graag om antwoord te krijgen op deze vragen.