HEYDAY Integrated krijgt de verantwoordelijkheid over de facilitaire soft services in Nederland op het hoofdkantoor in Arnhem, vier regiokantoren en een aantal projectlocaties, in totaal goed voor zo’n 27.000 vierkante meter aan kantooroppervlakte. HEYDAY gaat aan de slag met het monitoren en ontwikkelen van het facilitaire concept, projectmanagement, financieel beheer en een groot deel van het interne accountmanagement.
Als managing agent wordt HEYDAY de sturende kracht in de ketensamenwerking met andere FM-partners van TenneT, waaronder verhuurders, technische leveranciers en interne afdelingen. Voor medewerkers, bezoekers en leveranciers op de locatie is HEYDAY het facilitaire aanspreekpunt op de verschillende locaties om hen volledig te ontzorgen. Bovendien kan TenneT, naast het vaste HEYDAY-team op locatie, een beroep doen op de specialisten van HEYDAY Expert & Data Services voor aanvullende kennis en expertise.
Reacties
“Speciaal voor TenneT hebben we gekozen voor een facilitair model waarbij de operationele verantwoordelijkheid los van de tactische- en strategische taken is belegd. Deze vorm van samenwerking zorgt enerzijds voor borging van de dagelijkse dienstverlening en biedt ruimte om de interne klant volledig te ontzorgen. Anderzijds gaat het leiden tot het bereiken van een ‘next level’ in dienstverlening, waarbij we TenneT én de samenwerking vooruithelpen”, zegt Bob Mols, CEO van HEYDAY Facility Management. “Deze inrichtingskeuze resulteert in een aanbod aan facilitaire diensten dat nauw aansluit op de voortdurend veranderende wensen en behoeften van TenneT. De inzet en gerichte vertaling van informatie en data zorgt voor inzichten, waardoor continue verbetering mogelijk is.”
“We waren voor dit contract opnieuw op zoek naar een partner met veel expertise op het vlak van facilitair management. HEYDAY is als winnaar uit de tender gekomen omdat hun oplossing is gebaseerd op het continueren van de huidige dienstverlening met een flexibele insteek”, zegt Astrid Baars, Head FM bij TenneT. “Dit maakt het voor ons mogelijk om direct in te spelen op grote veranderingen, zoals nu met COVID-19. Bovendien sluit de dienstverlening naadloos aan op ons regiemodel.”
Een goed voorbeeld is de inrichting van het facilitair organisatiemodel, die enerzijds zorgt voor de dagelijkse dienstverlening, maar ook is gericht op de doorontwikkeling van de facilitaire organisatie. Astrid Baars: “Een belangrijk criterium is dat de verschillende partijen dezelfde taal spreken, de zogenaamde cultuurmatch is een basisvereiste. HEYDAY heeft dat goed begrepen. De vertaalslag zit niet alleen in de geboden oplossing, de menselijke maat en match is daarin net zo belangrijk. We zetten in op een langdurig samenwerkingsverband waarbij continu met ons wordt meegedacht en continu verbeteren centraal staat, zodat we samen een optimale én toekomstbestendig FM-organisatie kunnen bieden binnen TenneT.”